top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תעו"ד תומר וסרמן

תביעה ייצוגית בעניין אגרות תיקי בתים משותפים

משרד עו"ד תומר וסרמן שמח לעדכן על קבלת פסק דין במסגרתו אישר בית המשפט המחוזי בחיפה הסדר פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה על ידי המשרד, כנגד משרד המשפטים, המורה על תיקון גבייה ביתר של אגרות הזמנת מסמכי בית משותף.


בחודש מאי 2018 הוגשה על ידי משרד עו"ד תומר וסרמן תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית, כנגד משרד המשפטים, בטענה שהמדינה גובה בעבור הזמנת עיון של תיקי בית משותף הכוללים בתוכם מספר צווים (צווי רישום ו/או צווי תיקון), אגרת עיון בגין כל אחד מ"תיקי" הבית המשותף (בין אם רישום ובין אם תיקון) הנמסרים למבקש העיון, ובכך נוצרת גביית יתר של כפל אגרה לכל הפחות, בחוסר סמכות ותוך פגיעה שיטתית וממושכת בציבור.

לאחר משא ומתן ממושך הגיעו הצדדים להסכם הפשרה, במסגרתו התחייבה המדינה לתקן את אופן הגבייה, באופן שתיגבה אגרה אחת בגין עיון בתיק בית משותף אחד (בהזמנה אחת), ללא תלות במספר צווי הרישום/תיקון/ביטול שבתיק. כך, מי שיזמין עיון וישלם אגרה אחת בסך 33 ₪, יהיה זכאי לעיין בתמורה לאגרה זו בכלל מסמכי הבית המשותף (צו, תקנון ותשריט לרבות תיקון/ביטול) שנרשם במקרקעין מושא בקשתו.

הסכם הפשרה אושר במסגרת פסק הדין של בית המשפט המחוזי בחיפה (כב' השופט ר. סוקול), ביום 17.2.2020. לעיון בפסק הדין לחצו כאן.

נציין במאמר מוסגר כי תיקון אופן הגבייה נעשה עוד לפני פסק הדין, כבר ביום 31.10.2019, וזאת לבקשת עו"ד תומר וסרמן במסגרת הליכי המו"מ לפשרה.

בנוסף לתיקון גביית היתר שיביא לחיסכון של מיליוני שקלים לציבור הרחב בתשלום אגרות מיותרות, נקבע גם בהסכם הפשרה כי משרד המשפטים יתרום סכום של 363,000 ש"ח לקרן ייעודית שהוקמה על פי חוק תובענות ייצוגיות, על מנת שישמש למטרות בתחום הקרוב לנושא התביעה כגון סיוע בניהול ו/או פתרון סכסוכים בבתים משותפים.

בנוסף נפסקו שכר טרחת עו"ד לטובת ב"כ התובע (משרד עו"ד תומר וסרמן) בסך של 80,000 ש"ח בתוספת מע"מ, וגמול לתובע הייצוגי בסך של 23,400 ש"ח.



216 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

תיקון מס' 9 לחוק המכר (דירות) – סקירה

ביום 30.6.2022 פורסם תיקון מס' 9 לחוק המכר (דירות). נוסח התיקון כפי שפורסם מצורף כאן. אז מה השתנה בחוק? לפי סעיפים 4 - 5 לתיקון מס' 9, תחולתו של התיקון היא על דירות שחוזי המכר לגביהן ייחתמו לאחר 7 ימי

עדכון אוגוסט 2020: מס רכישה בקניית דירה – מתי וכמה נשלם?

כשרוכשים דירה צריך לקחת בחשבון תשלום מס רכישה, שיכול לנוע בין 0% לבין 5-6% ולעתים אף 10%. אז כמה מס רכישה נשלם ברכישת דירת מגורים? התשובה היא – תלוי. אנסה לעשות לכם קצת סדר במאמר קצר זה, המעודכן לחודש

bottom of page